Teklif Hazırlanıyor
Gizlilik Politikası
Bu web sitesini ziyaret etmeniz ve bu site vasıtasıyla sunduğumuz hizmetlerden yararlanmanız sırasında size ve talep ettiğiniz hizmetlere ilişkin olarak elde ettiğimiz bilgilerin ne şekilde kullanılacağı ve korunacağı işbu ‘Gizlilik Politikası”nda belirtilen şartlara tabidir. Bu web sitesini ziyaret etmekle ve bu site vasıtasıyla sunduğumuz hizmetlerden yararlanmayı talep etmekle işbu ‘Gizlilik Politikası‘nda belirtilen şartları kabul etmektesiniz.
1. Bilgilerin Kullanılması ve Korunması
Web sitemiz, girilen bilgilerin güvenliği açısından ‘SSL‘ sistemi ile donatılmıştır. Bu nedenle verilen bilgiler internetteki diğer kişiler tarafından görülemez. Bu koruma, e-posta gibi yollarla gönderilen bilgiler için etkili değildir. Üyelerimizle ilgili olarak elde ettiğimiz bilgiler, kendi ticari sırlarımıza gösterdiğimiz özen derecesinde gizli olarak korunmaktadır. Bu bilgilere ancak üyemizin talep ettiği hizmeti yerine getirmek amacıyla ve hizmetin gerektirdiği ölçüde şirketimiz personeli ve sigorta şirketlerinin personeli tarafından ulaşılabilmektedir.
Avee Sigorta Aracılık Hizmetleri Ltd. Şti ve Sivas Çimen Sigorta Aracılık Hizmetleri Ltd Şti’den gönderilen e-postaların alt kısmında bulunan “avee sigorta bültenlerini almak istemiyorsanız tıklayın.” linkine tıklayarak, info@aveesigorta.com.tr adresine e-posta göndererek ya da 0346 502 8 502 numaralı Sigorta Destek Hattımız’dan arayarak e-posta gönderim listesinden kolayca çıkabilir, yine info@aveesigorta.com.tr adresine e-posta göndererek ya da 0346 502 8 502 numaralı Sigorta Destek Hattımız’dan arayarak, zaman zaman hizmetlerimiz ve poliçenizin durumu hakkında bilgi vermek amacı ile gönderdiğimiz SMS’leri almak istemediğinizi iletebilirsiniz.
2. Bilgi Kaynakları
Sizinle ilgili olarak elde ettiğimiz bilgiler size en uygun hizmeti sunmamızı ve bu hizmetlerin kalitesini sürekli olarak artırmayı temin etmeye yöneliktir. Bu bilgiler aşağıda belirtilen üç şekilde temin edilmektedir.
a. Sizin Tarafınızdan Sağlanan Bilgiler
Sizin web sitemizi kullanarak veya e-posta, faks gibi diğer yollarla bize sağladığınız bilgiler tarafımızdan alınmakta ve kaydedilmektedir. Bu yolla elde edilen bilgiler tamamen özgür iradenizle tarafımıza sağladığınız bilgilerdir. Bu bilgileri bize verip vermemekte serbestsiniz ancak size daha çabuk, doğru, etkili ve kaliteli hizmet sunabilmemiz için web sitemizde sizden talep edilen bilgilerin tamamını vermenizi öneriyoruz. Ayrıca talep ettiğiniz hizmetin gerektirdiği zorunlu bilgileri vermemeniz durumunda talebinizin yerine getirilmesinin mümkün olamayacağı tarafınızdan dikkate alınmalıdır. Verdiğiniz bilgilerin doğru ve eksiksiz olması sizin sorumluluğunuzdadır. Yanlış, yanıltıcı veya eksik bilgi vermeyiniz. Yanlış, yanıltıcı veya eksik bilgi verilmesi veya beyanlarda bulunulması, talep ettiğiniz sigortanın geçerliliğini, bizim ve/veya sigorta şirketinin size ve/veya sigortalıya karşı olan sorumluluklarını ve poliçeye dayalı sigorta tazminatı talep haklarını etkileyebilir. Böyle bir durumda Avee Sigorta Aracılık Hizmetleri Ltd. Şti ve Sivas Çimen Sigorta Aracılık Hizmetleri Ltd Şti hiç bir sorumluluk kabul etmez. Yanlış, yanıltıcı veya eksik bilgi vermeniz nedeniyle Avee Sigorta Aracılık Hizmetleri Ltd. Şti ve Sivas Çimen Sigorta Aracılık Hizmetleri Ltd Şti bir zarara uğradığı takdirde bu zararı tazmin yükümlülüğü tarafınıza aittir.
b. Otomatik Olarak Sağlanan Bilgiler
Web sitemizi ziyaretiniz sırasında bilgisayarlar ve işletim sistemlerimizin sizi otomatik olarak tanımasına yarayan ve ‘çerez’ olarak adlandırılan tanımlama sistemi yoluyla daha önce sitemize yaptığınız ziyaretlerde ve aldığınız hizmetlerde elde edilen bilgilerdir. Bilgisayarınızın ‘yardım’ menüsünde bu özelliği kısıtlamak veya tamamen etkisiz hale getirmek için ne yapmanız gerektiğini bulabilirsiniz. Ancak, bu şekilde elde ettiğimiz bilgiler size vereceğimiz hizmetin daha çabuk ve kaliteli olmasında kullanılacağından bu özelliği açık bırakmanızı öneririz.
c. Diğer Kaynaklardan Sağlanan Bilgiler
Sigorta poliçelerinizin zamanında yenilenmesi ve adres, telefon numarası gibi bilgilerinizin güncel tutulması gibi amaçlarla sigorta yaptırdığınız sigorta şirketlerinden, TRAMER ve ticaret sicili gibi kaynaklardan elde edilen bilgilerdir.
3. Diğer Kullanım Şartları
Burada belirtilen şartların dışında web sitemizi ziyaret eden ve/veya hizmet talebinde bulunan herkes ‘Kullanıcı Sözleşmesi‘ bölümünde belirtilen hükümleri de okumuş ve içeriğini aynen kabul etmiş sayılır.
‘Gizlilik Politikası‘ ve ‘Kullanıcı Sözleşmesi‘ bölümlerindeki hükümler ve bu hükümlerde Avee Sigorta Aracılık Hizmetleri Ltd. Şti ve Sivas Çimen Sigorta Aracılık Hizmetleri Ltd Şti tarafından zaman zaman yapılan değişiklikler, Avee Sigorta Aracılık Hizmetleri Ltd. Şti ve Sivas Çimen Sigorta Aracılık Hizmetleri Ltd Şti ile sizin aranızda kurulan hukuki ilişkinin tamamını oluşturur ve tarafları bağlar. Aksi yazılı olarak ayrıca kararlaştırılmadıkça Avee Sigorta Aracılık Hizmetleri Ltd. Şti ve Sivas Çimen Sigorta Aracılık Hizmetleri Ltd Şti’ye karşı bu hükümlere aykırı hiç bir talepte bulunulamaz ve hak ileri sürülemez.
Avee sigorta aracılık hizmetleri Ltd. Şti
Adres: Gültepe Mh. 3. Toptancılar Sk. Maqam Plaza A blok No:605 Merkez/SİVAS
Telefon: 0346 502 8 502
E-posta: info@aveesigorta.com.tr
Çalışma Saatleri: Haftanın 7 Günü, 24 Saat
Her türlü soru, görüş ve önerileriniz için;
0346 502 8 502 numaralı Sigorta Destek Hattımızı arayarak veya info@aveesigorta.com.tr adresine e-posta göndererek günün her saati bize ulaşabilirsiniz.
Bu siteyi ziyaret eden veya bu sitede sunulan hizmetlerden yararlanmayı talep eden herkes işbu “Kullanım Sözleşmesi”nde yer alan hüküm ve şartların tamamını aynen kabul eder. Avee sigorta internet sitesini kullanmakla veya Avee Sigorta Aracılık Hizmetleri Ltd. Şti ve Sivas Çimen Sigorta Aracılık Hizmetleri Ltd Şti tarafından sunulan hizmetlerden yararlanmayı talep etmekle işbu “Kullanım Sözleşmesi”nde yer alan hüküm ve şartların tamamıyla bu metnin ayrılmaz bir parçası olan ve https://www.aveesigorta.com.tr/gizlilik-politikasi bağlantısından ulaşılan ve indirilebilen, “Gizlilik Politikası” hükümleri ve bu sitedeki diğer talimatlarla bağlı olmayı taahhüt etmektesiniz. Burada yer alan şartları kabul etmemeniz halinde bu internet sitesine erişmeyebilir veya kullanmayabilirsiniz. Buradaki şartları kabul etmemeniz halinde kullanıma başladıysanız kullanımınızı derhal durdurmalısınız.
Avee Sigorta Aracılık Hizmetleri Ltd. Şti ve Sivas Çimen Sigorta Aracılık Hizmetleri Ltd Şti işbu “Kullanım Sözleşmesi”, “Gizlilik Politikası” ve bu sitedeki diğer talimatlarda dilediği zaman dilediği değişiklikleri yapma hakkını saklı tutar. Söz konusu değişiklikler işbu sitede yayınlandıkları tarihlerden itibaren geçerli ve bağlayıcı olacaktır. Değişiklikleri takip etmek kullanıcının sorumluluğundadır. Avee Sigorta Aracılık Hizmetleri Ltd. Şti ve Sivas Çimen Sigorta Aracılık Hizmetleri Ltd Şti’nın değişiklikleri tarafınıza ayrıca bildirme yükümlülüğü yoktur. Avee Sigorta Aracılık Hizmetleri Ltd. Şti ve Sivas Çimen Sigorta Aracılık Hizmetleri Ltd Şti hizmetlerinden yararlanmaya devam etmekle bu değişiklikleri de kabul etmiş sayılırsınız.
1. Avee Sigorta Aracılık Hizmetleri Ltd. Şti ve Sivas Çimen Sigorta Aracılık Hizmetleri Ltd Şti
Avee Sigorta Aracılık Hizmetleri Ltd. Şti ve Sivas Çimen Sigorta Aracılık Hizmetleri Ltd Şti, sigorta sözleşmesi yaptırmak isteyenleri temsil eden, bu sözleşmelerin yaptırılacağı şirketlerin seçiminde tamamen tarafsız ve bağımsız davranarak teminat almak isteyen kişilerin hak ve menfaatlerini gözeten, sigorta sözleşmesi yapmak isteyenlerle sigorta şirketlerini bir araya getiren ve sigorta sözleşmelerinde aracılık eden sigorta acentelik kuruluştur. Avee Sigorta Aracılık Hizmetleri Ltd. Şti ve Sivas Çimen Sigorta Aracılık Hizmetleri Ltd Şti sözleşmesinin akdinden önceki hazırlık çalışmalarını yapmakta ve gerektiğinde bu anlaşmaların uygulanmasında veya tazminatın ödenmesinde yardımcı olmaktadır.
Şirketimiz faaliyetlerini Türkiye Cumhuriyeti Yetkili kurumlarınca verilen ruhsat ile ilgili mevzuat hükümlerine göre yürütmektedir.
2. Hizmetten Yararlanabilecekler
Medeni hakları kullanmaya ehil tüm gerçek ve tüzel kişiler Avee Sigorta Aracılık Hizmetleri Ltd. Şti ve Sivas Çimen Sigorta Aracılık Hizmetleri Ltd Şti’nın sunduğu hizmetlerden yararlanabilir. 18 yaşını doldurmamış veya reşit olmayanlar, kısıtlılar ve temyiz kudretine sahip olmayanlar ancak veli veya kanuni temsilcileri vasıtasıyla işlem yapabilirler. Poliçe yaptırmanız için gerçek ad veya unvanınızı, adresinizi, telefon numaranızı ve geçerli kredi kartı bilgilerinizi sisteme girmeniz gerekmektedir. Kendi adınıza ve başkaları yararına da sigorta talebinde bulunmanız mümkündür.
3. Sözleşmenin Konusu
Kullanıcı, işbu Sözleşme metnini bilgisayarına indirdiğini ve Sözleşmenin bu şekilde kalıcı veri saklayıcısı ile kendisine verildiğini beyan ve kabul eder. Kullanıcı tarafından onaylanarak kabul edilen mesafeli satış sözleşmesi Avee Sigorta Aracılık Hizmetleri Ltd. Şti ve Sivas Çimen Sigorta Aracılık Hizmetleri Ltd Şti tarafından saklanmamaktadır. Web sitemizde yer alan standart mesafeli satış sözleşmesine her zaman ulaşmanız mümkündür. Ancak, standart sözleşmede değişiklikler yapılmış olabileceğinden, Kullanıcının onayladığı metne göre farklılıklar içerebilir. Kullanıcının onayladığı metne ulaşma imkanı bulunmamaktadır.
Kullanıcı, işbu Sözleşmeyi kabul etmeden önce,
Trafik sigortası, Kasko sigortası, Tamamlayıcı sağlık sigortası wep sitesi bağlantılarından
ulaşılan ve indirilebilen, ticari amaçlarla verilen sözleşme öncesi bilgilendirme metnini okuyup incelediğini, şartlarını anladığını, bilgilendirme metnini bilgisayarına indirebildiğini ve sözleşme öncesi bilgilendirme yükümlülüğünün kendisine karşı tam olarak yerine getirildiğini, sözleşme ile ilgili ön bilgileri edindiğini teyit ettiğini beyan ve kabul eder.
4. Avee Sigorta Aracılık Hizmetleri Ltd. Şti ve Sivas Çimen Sigorta Aracılık Hizmetleri Ltd Şti’nın Sorumlulukları
Avee Sigorta Aracılık Hizmetleri Ltd. Şti ve Sivas Çimen Sigorta Aracılık Hizmetleri Ltd Şti’nın sorumluluğu, sitede belirtilen, vermeyi kabul ettiği, sigorta sözleşmesinin yapılmasına yönelik aracılık hizmetlerinin sağlanması ve gerektiğinde hasar bedellerinin ödenmesine yardımcı olunmasıyla sınırlıdır. Sigorta poliçesinden doğan hak ve sorumluluklar söz konusu sözleşmenin taraflarına ait olup, bunların ifasında Avee Sigorta Aracılık Hizmetleri Ltd. Şti ve Sivas Çimen Sigorta Aracılık Hizmetleri Ltd Şti’nin hiç bir sorumluluğu yoktur.
Poliçe şartlarında, fiyatlarda yapılacak değişiklikler, hasar ödemeleri ve poliçenin uygulanmasına ilişkin her türlü konu Sigorta Şirketlerinin tâbi olduğu kanun ve yönetmelikler çerçevesinde ilgili Sigorta Şirketinin uhdesinde ve sorumluluğundadır.
Avee Sigorta Aracılık Hizmetleri Ltd. Şti ve Sivas Çimen Sigorta Aracılık Hizmetleri Ltd Şti, Kullanıcı/Üye tarafından Avee Sigorta Aracılık Hizmetleri Ltd. Şti ve Sivas Çimen Sigorta Aracılık Hizmetleri Ltd Şti’ye iletilen veya Site üzerinden kendileri tarafından yüklenen, değiştirilen veya sağlanan bilgi ve içeriklerin doğruluğunu araştırma, bu bilgi ve içeriklerin güvenli, doğru ve hukuka uygun olduğunu taahhüt ve garanti etmekle yükümlü ve sorumlu olmadığı gibi, söz konusu bilgi ve içeriklerin yanlış veya hatalı olmasından dolayı ortaya çıkacak hiçbir zarardan da sorumlu tutulamaz. Kullanıcı/Üye verdiği bilgilerin tam ve doğru olmasından sorumludur.
Avee Sigorta Aracılık Hizmetleri Ltd. Şti ve Sivas Çimen Sigorta Aracılık Hizmetleri Ltd Şti, girilen bilgilerin güvenliği açısından SSL sertifikası ile korunmaktadır. Bu nedenle verilen bilgiler internetteki diğer kişiler tarafından görülemez.
Avee Sigorta Aracılık Hizmetleri Ltd. Şti ve Sivas Çimen Sigorta Aracılık Hizmetleri Ltd Şti, www.aveesigorta.com.tr sitesi üzerinden kullanıcılar tarafından kendisine elektronik ortamda iletilen kişisel bilgileri, üçüncü kişilere açıklamayacaktır. Bu bilgilere ancak Kullanıcı/Üyenin talep ettiği hizmeti yerine getirmek amacıyla ve hizmetin gerektirdiği ölçüde Avee Sigorta Aracılık Hizmetleri Ltd. Şti ve Sivas Çimen Sigorta Aracılık Hizmetleri Ltd Şti, personeli ve sigorta şirketlerinin personeli tarafından ulaşılabilmektedir.
Kişisel bilgiler, kişi adı-soyadı, T.C Kimlik Numarası, adresi, telefon numarası, cep telefonu, e-posta adresi gibi kullanıcıyı tanımlamaya yönelik her türlü diğer bilgiyi içermekte olup, kısaca Gizli Bilgiler olarak anılacaktır.
Avee Sigorta Aracılık Hizmetleri Ltd. Şti ve Sivas Çimen Sigorta Aracılık Hizmetleri Ltd Şti işbu Kullanıcı Sözleşmesinde tanımlı olan haller haricinde kişisel bilgileri herhangi bir şirket veya üçüncü kişilere açıklamayacaktır. Avee Sigorta Aracılık Hizmetleri Ltd. Şti ve Sivas Çimen Sigorta Aracılık Hizmetleri Ltd Şti, kişisel bilgileri kendi bünyesinde, müşteri profili belirlemek, müşteri profiline uygun promosyon ve kampanyalar sunmak ve istatistiksel çalışmalar yapmak amacıyla kullanılabilecektir.
Avee Sigorta Aracılık Hizmetleri Ltd. Şti ve Sivas Çimen Sigorta Aracılık Hizmetleri Ltd Şti ’nın gerekli bilgi güvenliği önlemlerini almasına karşın, www.aveesigorta.com.tr sitesine ve sisteme yapılan saldırılar sonucunda gizli bilgilerin zarar görmesi veya üçüncü kişilerin eline geçmesi durumunda, Avee Sigorta Aracılık Hizmetleri Ltd. Şti ve Sivas Çimen Sigorta Aracılık Hizmetleri Ltd Şti’nın herhangi bir sorumluluğu olmayacaktır.
Avee Sigorta Aracılık Hizmetleri Ltd. Şti ve Sivas Çimen Sigorta Aracılık Hizmetleri Ltd Şti, kullanıcılara / üyelere ve kullanıcıların / üyelerin www.aveesigorta.com.tr sitesinin kullanımına dair bilgileri, teknik bir iletişim dosyasını (çerez) kullanarak elde edebilir. Ancak, kullanıcılar dilerlerse teknik iletişim dosyasının gelmemesi veya teknik iletişim dosyası gönderildiğinde ikaz verilmesini sağlayacak biçimde, tarayıcı ayarlarını değiştirebilirler.
Avee Sigorta Aracılık Hizmetleri Ltd. Şti ve Sivas Çimen Sigorta Aracılık Hizmetleri Ltd Şti’dan hizmet alınmış olması Avee Sigorta Aracılık Hizmetleri Ltd. Şti ve Sivas Çimen Sigorta Aracılık Hizmetleri Ltd Şti’nın sigorta şirketinin veya sigorta ettirenin/sigortalının ediminin garanti edildiği anlamına gelmez. Bu nedenle sigorta poliçesindeki borçlardan dolayı Avee Sigorta Aracılık Hizmetleri Ltd. Şti ve Sivas Çimen Sigorta Aracılık Hizmetleri Ltd Şti ’nın hiç bir sorumluluğu yoktur. Sigorta teminatı ancak sigorta şirketleri tarafından verilmektedir. Avee Sigorta Aracılık Hizmetleri Ltd. Şti ve Sivas Çimen Sigorta Aracılık Hizmetleri Ltd Şti, sigorta teminatı vermemekte sadece sigorta şirketleri ile sigorta ettiren/sigortalı arasında anlaşma yapılmasına aracılık yapmaktadır.
Poliçe prim tahsilat sayfasında istenen kredi kartı bilgileri, siteden alışveriş yapan müşterilerin güvenliğini en üst seviyede tutmak amacıyla hiçbir şekilde Avee Sigorta Aracılık Hizmetleri Ltd. Şti ve Sivas Çimen Sigorta Aracılık Hizmetleri Ltd Şti sunucularında tutulmamaktadır. Bu şekilde ödemeye yönelik tüm işlemlerin www.aveesigorta.com.tr ara yüzü üzerinden sigorta şirketi, banka ve bilgisayarınız arasında gerçekleşmesi sağlanmaktadır.
Poliçe şartları, teminatlar, prim oran ve miktarları ile ilgili olarak sitemizde yer alan tüm bilgiler sigorta şirketlerinden alınmış bilgilerdir. Sigorta şirketlerinin bu şartları değiştirmeleri halinde Avee Sigorta Aracılık Hizmetleri Ltd. Şti ve Sivas Çimen Sigorta Aracılık Hizmetleri Ltd Şti ‘dan bu konuda bir talepte bulunulamaz. Avee Sigorta Aracılık Hizmetleri Ltd. Şti ve Sivas Çimen Sigorta Aracılık Hizmetleri Ltd Şti, sigorta şirketlerinin bu sitede yer alan şartlarla poliçe temin edeceğini de garanti etmez. Geçerli poliçe şartları düzenlenecek poliçede yer alan şartlar olacaktır.
Avee Sigorta Aracılık Hizmetleri Ltd. Şti ve Sivas Çimen Sigorta Aracılık Hizmetleri Ltd Şti’nın, www.aveesigorta.com.tr internet sitesini ve/veya 0346 502 8 502 numaralı Sigorta Destek Hattı üzerinden hizmet alan kullanıcıları / üyeleri, hizmet alırken ve/veya üyelik kaydı yaparken belirttikleri veya üye girişi yaparak daha sonra kendi güncelledikleri sabit ve mobil telefon hatları, sabit adresleri, e-posta adresi ve diğer iletişim bilgileri üzerinden, işlem esnasında onay vermiş olmaları şartına bağlı olarak mektup, e-posta, SMS, telefon görüşmesi için arama ve benzeri yöntemlerle duyuru, kampanya, özel indirim ve diğer pazarlama amaçları ile kullanıcıya ileti gönderme hakkı bulunmaktadır. Bu iletiler satın almış olduğunuz ürün veya ürünlerle ilgili bilgiler, ilgileneceğinizi düşündüğümüz diğer ürünler, 3. kurumlarla yürüttüğümüz iş birlikleri doğrultusunda oluşmuş reklamlarını ve benzeri bilgileri içerebilir.
Kullanıcı/üyeye gönderilecek bütün gönderilerin içeriği ve kayıt bilgileri (gönderim zamanı, gönderim ortamı, gönderi adresi/numarası) Avee Sigorta Aracılık Hizmetleri Ltd. Şti ve Sivas Çimen Sigorta Aracılık Hizmetleri Ltd Şti tarafından, gerektiğinde ve/veya talep edildiğinde yetkili mercilere sunulmak üzere saklanacaktır.
Kullanıcı web sitesi ve/veya telefonda, Avee Sigorta Aracılık Hizmetleri Ltd. Şti ve Sivas Çimen Sigorta Aracılık Hizmetleri Ltd Şti ‘nın kendisine pazarlama amaçlı iletişim yapması için verdiği onaydan vazgeçmesi durumunda; Avee Sigorta’dan gönderilen e-postalarda bulunan “E-posta almak istemiyorsanız tıklayın” linkine tıklayarak, info@aveesigorta.com.tr adresine e-posta göndererek ya da 0346 502 8 502 numaralı Sigorta Destek Hattımız’dan arayarak, e-posta gönderim listesinden kolayca çıkarabilirsiniz. Üye girişi yapan kişiler, üyelik bilgileri sayfasından bu güncellemeleri kendileri de yapabilirler. Her kullanıcı/üye dilediği zaman iletişim bilgilerini yukarıdaki yöntemlerle ileti almak istiyorum statüsüne geri getirebilir. Kullanıcı/ üye bilgileri Avee Sigorta Aracılık Hizmetleri Ltd. Şti ve Sivas Çimen Sigorta Aracılık Hizmetleri Ltd Şti’nın ihtiyaçlar ve/veya teknik gereksinimler dolayısı ile ilerideki herhangi bir zamanda belirleyeceği tarihe kadar saklanacaktır.
5. Kullanıcının Sorumlulukları
Kullanıcı/Üye, aveesigorta.com.tr web ve mobil siteleri üzerinden gerçekleştireceği her türlü kampanya ve çekilişe katılması durumunda, gerekli bilgilerinin ilgili kişi ve kurumlarla paylaşılmasını kabul, beyan ve taahhüt eder.
6. Ücret
Brokerlik hizmeti için Kullanıcıdan bir ücret talep edilmeyecektir.
Aracılık yapılan sigorta sözleşmelerinden doğan prim borcu Kullanıcıya ait olup, Kullanıcı tarafından doğrudan ilgili sigorta şirketine ödenir.
7. Fikri Mülkiyet Hakları
İşbu web sitesinde ve mobil sitede yer alan unvan, işletme adı, marka, patent, logo, tasarım, bilgi ve yöntem gibi tescilli veya tescilsiz tüm fikri mülkiyet hakları avee sigorta veya belirtilen ilgilisine aittir ve ulusal ile uluslararası hukukun koruması altındadır. İşbu web sitenin ve mobil sitenin ziyaret edilmesi veya bu sitedeki hizmetlerden yararlanılması söz konusu fikri mülkiyet hakları konusunda hiç bir hak vermez. Kullanıcı/Üye Avee Sigorta Aracılık Hizmetleri Ltd. Şti ve Sivas Çimen Sigorta Aracılık Hizmetleri Ltd Şti sitelerini ziyaret etmek veya kullanmakla anılan fikri mülkiyet haklarını ihlal etmemeyi kabul, beyan ve taahhüt eder.
Sitede yer alan bilgilerin çoğaltılması, başka bir lisana çevrilmesi, saklanması veya işleme tutulması da dahil herhangi bir şekilde kullanılması için Avee Sigorta Aracılık Hizmetleri Ltd. Şti ve Sivas Çimen Sigorta Aracılık Hizmetleri Ltd Şti’nın önceden yazılı izni ve onayı gerekir. Bu sebeple işbu web sitesinde ve mobil sitede yer alan bilgiler Avee Sigorta Aracılık Hizmetleri Ltd. Şti ve Sivas Çimen Sigorta Aracılık Hizmetleri Ltd Şti’nın yazılı izni olmadan hiçbir şekilde çoğaltılamaz, yayınlanamaz, kopyalanamaz, sunulamaz ve/veya aktarılamaz. Sitelerin bütünü veya bir kısmı diğer bir web sitesinde izinsiz olarak kullanılamaz.
Avee Sigorta Aracılık Hizmetleri Ltd. Şti ve Sivas Çimen Sigorta Aracılık Hizmetleri Ltd Şti’nın yazılı izni olmadıkça bu internet sitesine link verilmesi de yasaktır.
8. Sigorta Teminatının Başlaması
Sigorta teminatı, sigorta poliçesinin mutabık kalınan koşullarda ilgili sigorta şirketi tarafından düzenlenmesi, peşin yatırılması kararlaştırılan prim miktarının sigorta şirketine ödenmesi ile başlar ve poliçe özel ve genel şartlarındaki koşullarla geçerli olur. Poliçe düzenlenmeden önce sigorta şirketi tarafından “couvert” (kuver) verilebilir.
9. Cayma Hakkı
Kullanıcı, acentelik hizmeti verilmesine ilişkin işbu Sözleşmeyi elektronik ortamda kabul ettiği tarihten itibaren 14 (on dört) gün içinde herhangi bir gerekçe göstermeksizin ve cezai şart ödemeksizin sözleşmeden cayma hakkına sahiptir. Cayma hakkının kullanıldığına dair bildirim bu süre içinde yazılı olarak veya info@aveesigorta.com.tr adresine e-posta gönderilmesi suretiyle yapılabileceği gibi Müşteri’nin cayma kararını bildiren açık bir beyanının süresi içinde Avee Sigorta Aracılık Hizmetleri Ltd. Şti ve Sivas Çimen Sigorta Aracılık Hizmetleri Ltd Şti’ya iletilmesi suretiyle de kullanılabilir. Kullanıcı, cayma hakkı süresi sona ermeden önce Kullanıcının onayı ile acentelik hizmetinin ifasına başlanmışsa ve/veya hizmet elektronik ortamda anında ifa edilmişse bu hakkını kullanamaz.
Aracılık yaptığımız sigorta sözleşmelerinden doğan cayma hakkı ilgili sigorta sözleşmesi kapsamında Kullanıcı ile ilgili sigorta şirketi arasında bir konu olup, Avee Sigorta Aracılık Hizmetleri Ltd. Şti ve Sivas Çimen Sigorta Aracılık Hizmetleri Ltd Şti sözleşmesinden cayma talebinin muhatabı değildir.
10. Diğer
Size verilen hesap adı/numarası ve şifre kullanılarak yapılan tüm işlemlerin sorumluluğu tarafınıza aittir. Bu nedenle söz konusu hesap adınızı/numaranızı ve şifrenizi güvenli bir şekilde saklayınız, üçüncü kişilerle hiçbir şekilde paylaşmayınız. Gerektiğinde hesap adı/numarası ve şifrenizin değiştirilmesini Avee Sigorta Aracılık Hizmetleri Ltd. Şti ve Sivas Çimen Sigorta Aracılık Hizmetleri Ltd Şti’dan isteyiniz.
Web sitemiz ve mobil sitemiz sadece yasal amaçlarla ve kanunlara saygılı olarak kullanılabilir. Bu siteyi kullanmakla yasalara uygun davranacağınızı taahhüt etmektesiniz. Haksız menfaat elde etmek için doğru olmayan beyanlarda bulunmak, mevcut hasarları gizleyerek daha sonraki bir tarihte olmuş gibi göstermek, sahte isim ve kredi kartları kullanmak gibi eylemler cezai sorumluluklar doğurur. Avee Sigorta Aracılık Hizmetleri Ltd. Şti ve Sivas Çimen Sigorta Aracılık Hizmetleri Ltd Şti, bu tür davranışlara engel olmak için sitelere girişi yasaklamak, şikayette bulunmak v.b. gibi uygun göreceği tedbirleri almaya yetkilidir.
Avee Sigorta Aracılık Hizmetleri Ltd. Şti ve Sivas Çimen Sigorta Aracılık Hizmetleri Ltd Şti , talep edilen bir hizmeti vermeyi kabul edip etmemekte tamamen serbesttir.
Web sitemizde bulunan ve web sitesi dışına yönlendirme yapan “link”ler diğer kişi ve kuruluşlarla bir hukuki ilişki içerisinde olduğumuz veya bu kişi ve kuruluşların edimlerini, güvenilirliklerini taahhüt ettiğimiz, onlar adına hareket ettiğimiz veya onlara herhangi bir konuda yetki verdiğimiz ya da bunların eylem ve işlemlerinden sorumlu olduğumuz anlamına gelmez. Tarafımızdan direkt verilmeyen hiç bir taahhüt Avee Sigorta Aracılık Hizmetleri Ltd. Şti ve Sivas Çimen Sigorta Aracılık Hizmetleri Ltd Şti için bağlayıcı değildir.
Avee Sigorta Aracılık Hizmetleri Ltd. Şti ve Sivas Çimen Sigorta Aracılık Hizmetleri Ltd Şti, bu web sitesinde yer alan bilgilerin tam ve doğru veya sayfaya kesintisiz giriş sağlanacağını garanti etmemektedir. İşbu web sitesinde yer alan beyanlar hukuken taahhüt niteliğinde sayılmayacaktır ve bağlayıcı değildir. Bu bilgilerle üçüncü şahısların haklarının ihlal edilmemesi, mülkiyet, satılabilirlik, belirli bir amaç için uygunluk ve/veya bilgisayar virüsü bulunmamasına ilişkin garantiler dahil ancak bunlarla sınırlı kalmamak kaydıyla zımnen, açıkça ya da yasal olarak hiçbir garanti vermemektedir.
Bu internet sitesinde yer alan her türlü bilgi ve belge Avee Sigorta Aracılık Hizmetleri Ltd. Şti ve Sivas Çimen Sigorta Aracılık Hizmetleri Ltd Şti tarafından sadece bilgilendirmek amacı ile sunulmakta olup, doğrulukları ve içerikleri tarafımızca garanti edilmemektedir. Bu nedenle işbu bilgi ve belgelere dayanılarak yapılan işlemlerden dolayı doğacak doğrudan ve/veya dolaylı her türlü maddi, manevi zararlar ve masraflardan, üçüncü kişilerin uğrayabilecekleri zararlardan dolayı Avee Sigorta sorumlu tutulamaz.
Bu internet sitesinin kullanımı sırasında herhangi bir arıza, hata, eksiklik, kesinti, nakilde gecikme, bilgisayar virüsü, hat veya sistem arızası ya da mücbir sebepler sonucu doğrudan veya dolaylı ortaya çıkan zarar, ziyan ve masraflar da dahil, bunlarla sınırlı olmamak üzere herhangi bir zarardan Avee Sigorta Aracılık Hizmetleri Ltd. Şti ve Sivas Çimen Sigorta Aracılık Hizmetleri Ltd Şti ve/veya çalışanları bu tür bir zarar olasılığından haberdar edilmiş olsalar dahi sorumlu olamazlar. Bu bilgiler doğrultusunda Avee Sigorta Aracılık Hizmetleri Ltd. Şti ve Sivas Çimen Sigorta Aracılık Hizmetleri Ltd Şti bu sitenin içeriğinde yer alan bilgilerden ve görsel malzemeden kaynaklanabilecek hatalardan, maddi veya manevi zararlardan hiç bir şekilde sorumlu değildir.
Burada yer alan tüm bilgiler önceden haber verilmeksizin değiştirilebilir. Avee Sigorta Aracılık Hizmetleri Ltd. Şti ve Sivas Çimen Sigorta Aracılık Hizmetleri Ltd Şti dilediği zaman sitelerinin herhangi bir bölümünü iptal edebilir, değiştirebilir ya da haber vermeksizin sitelerdeki bazı özelliklere ve bilgilere veya sitelerinin bazı bölümlerine erişimi sınırlandırabilir.
Avee Sigorta Aracılık Hizmetleri Ltd. Şti ve Sivas Çimen Sigorta Aracılık Hizmetleri Ltd Şti, sitelerinin virüs koruması önlemlerini almış olmakla birlikte bu konuda bir garanti vermemektedir. Kullanıcının virüslerden korunma konusunda gerekli önlemleri alması tavsiye edilir.
Avee Sigorta Aracılık Hizmetleri Ltd. Şti ve Sivas Çimen Sigorta Aracılık Hizmetleri Ltd Şti web sitesini kullanarak sunulan içeriği ve çeşitli hizmetleri kullanan ziyaretçi ve üyeler yalnızca hukuka uygun, şahsi veya kurumsal amaçlarla site üzerinden işlem yapabilirler. Kullanıcıların Avee Sigorta Aracılık Hizmetleri Ltd. Şti ve Sivas Çimen Sigorta Aracılık Hizmetleri Ltd Şti ‘da yaptığı işlemlerde hukuki ve cezai sorumluluk kendilerine aittir. Her kullanıcı Avee Sigorta ve/veya başka bir üçüncü şahsın haklarına tecavüz teşkil edecek nitelikteki herhangi bir iş ve eylemde bulunmayacağını, yazılı, görsel ve işitsel bilgileri açıklamayacağını, Avee Sigorta Aracılık Hizmetleri Ltd. Şti ve Sivas Çimen Sigorta Aracılık Hizmetleri Ltd Şti ‘ya açıkladığı her türlü yazılı, görsel ve işitsel bilginin Avee Sigorta Aracılık Hizmetleri Ltd. Şti ve Sivas Çimen Sigorta Aracılık Hizmetleri Ltd Şti ‘ya açıkladığı sırada her türlü biçimde kullanılması, işlenmesi, saklanması, açıklanması ve üçüncü kişilere karşı ifşa edilmesi konusundaAvee Sigorta Aracılık Hizmetleri Ltd. Şti ve Sivas Çimen Sigorta Aracılık Hizmetleri Ltd Şti’nın münhasır hak sahibi olduğunu kabul, beyan ve taahhüt eder.
Müşteri bilgileri, resmi makamlarca usulü dairesinde bu bilgilerin talep edilmesi halinde ve yürürlükteki emredici mevzuat hükümleri gereğince resmi makamlara açıklama yapmak zorunda olduğu durumlarda resmi makamlara açıklanabilecektir.
Avee Sigorta Aracılık Hizmetleri Ltd. Şti ve Sivas Çimen Sigorta Aracılık Hizmetleri Ltd Şti ‘nın tüm iletişim kanallarından alacağınız hizmetler nedeniyle bir ihtilaf olması durumunda Türk hukuku uygulanacak ve her yıl ilan edilen değere kadar Kullanıcı/Üye’ nin yerleşim yerindeki ürünü satın aldığı veya ikametgâhının bulunduğu yerdeki İl veya İlçe Tüketici Sorunları Hakem Heyetleri, söz konusu değerin üzerindeki ihtilaflarda ise Sivas (merkez) mahkemeleri ve icra daireleri yetkili olacaktır.
Avee sigorta aracılık hizmetleri Ltd. Şti
Adres: Gültepe Mh. 3. Toptancılar Sk. Maqam Plaza A blok No:605 Merkez/SİVAS
Telefon: 0346 502 8 502
E-posta: info@aveesigorta.com.tr
Çalışma Saatleri: Haftanın 7 Günü, 24 Saat
Hertürlü soru, görüş ve önerileriniz için;
0346 502 8 502 numaralı Sigorta Destek Hattımızı arayarak veya info@aveesigorta.com.tr adresine e-posta göndererek günün her saati bize ulaşabilirsiniz.
KİŞİSEL VERİLERİN İŞLENMESİ VE KORUNMASI POLİTİKASI
1- Amaç
İşbu verilerin işlenmesi ve korunması politikası (“Politika”), [acentelik hizmetleri] alanında faaliyet gösteren şirketimizin, kişisel verilerin işlenmesi faaliyetleri ile bu verilerin korunması ve imhasına dair yürürlükteki mevzuata uyumunu teminen belirlemiş olduğu prensipleri düzenlemektedir.
2- Tanımlar
İşbu Politika’da kullanılan büyük harfle başlayan ve Politika içerisinde tanımlanmış olmayan terimler kendilerine aşağıda atfedilen anlamları haiz olacaklardır.
Terimler | Açıklama |
Açık Rıza | Belirli bir konuya ilişkin, bilgilendirilmeye dayanan ve özgür iradeyle açıklanan rızayı ifade eder. |
Anonim hale getirme | Kişisel Verilerin, başka verilerle eşleştirilerek dahi hiçbir surette kimliği belirli veya belirlenebilir bir gerçek kişiyle ilişkilendirilemeyecek hâle getirilmesini ifade eder. |
İkincil Mevzuat | Kanun uyarınca, Kişisel Verileri Koruma Kurumu tarafından çıkarılan ya da alınan herhangi bir yönetmelik, genelge, tebliğ, ilke kararı veya benzeri bir idari karar ya da genel görüş anlamına gelir. |
İlgili Kullanıcılar | Verilerin teknik olarak depolanması, korunması ve yedeklenmesinden sorumlu olan kişi ya da birim hariç olmak üzere veri sorumlusu organizasyonu içerisinde veya veri sorumlusundan aldığı yetki ve talimat doğrultusunda kişisel verileri işleyen kişileri ifade eder. |
Kanun | 6698 Sayılı Kişisel Verilen Korunması Kanunu’nu ifade eder. |
Kişisel Veriler | Kimliği belirli veya belirlenebilir gerçek kişiye ilişkin her türlü bilgiyi ifade eder. |
Kişisel Verilerin işlenmesi | Kişisel Veriler’in tamamen veya kısmen otomatik olan ya da herhangi bir veri kayıt sisteminin parçası olmak kaydıyla otomatik olmayan yollarla elde edilmesi, kaydedilmesi, depolanması, muhafaza edilmesi, değiştirilmesi, yeniden düzenlenmesi, açıklanması, aktarılması, devralınması, elde edilebilir hâle getirilmesi, sınıflandırılması ya da kullanılmasının engellenmesi gibi veriler üzerinde gerçekleştirilen her türlü işlemi ifade eder. |
Kurul | Kişisel Verileri Koruma Kurulu’nu ifade eder. |
Kurum | Kişisel Verileri Koruma Kurumu’nu ifade eder. |
Özel Nitelikli Kişisel Veri | Kişilerin ırkı, etnik kökeni, siyasi düşüncesi, felsefi inancı, dini, mezhebi veya diğer inançları, kılık ve kıyafeti, dernek, vakıf ya da sendika üyeliği, sağlığı, cinsel hayatı, ceza mahkûmiyeti ve güvenlik tedbirleriyle ilgili verileri ile biyometrik ve genetik verileridir. |
Sicil | Veri sorumlularının kayıt olmak zorunda oldukları ve veri işleme faaliyetleri ile ilgili bilgileri beyan ettikleri bir kayıt sistemi olan Veri Sorumluları Sicili’ni ifade eder. |
Silme | Kişisel verilerin İlgili Kullanıcılar için hiçbir şekilde erişilemez ve tekrar kullanılamaz hale getirilmesini ifade eder. |
Silme ve İmha Politikası | Şirket’in, Kişisel Verilerin Silinmesi, Yok Edilmesi veya Anonim Hale Getirilmesi Hakkında Yönetmelik çerçevesinde hazırladığı, silme ve imhaya ilişkin usul ve esasları düzenleyen politikayı ifade eder. |
Şirket | Avee Sigorta Aracılık Hizmetleri Ltd. Şti ve Sivas Çimen Sigorta Aracılık Hizmetleri Ltd Şti yi ifade eder. |
Veri İşleyen | Veri Sorumlusu’nun verdiği yetkiye dayanarak onun adına Kişisel Veriler’i işleyen gerçek veya tüzel kişiyi ifade eder |
Veri Koruma Komisyonu | Şirket’in Kişisel Verilerin Korunması Komisyonu’nu ifade eder. |
Veri Sahibi | Kanunda “İlgili Kişi” olarak tanımlanan Veri Sahibi, Kişisel Verisi işlenen gerçek kişiyi ifade eder. Veri Sahipleri, müşterileri, internet kullanıcılarını, iletişim, elektronik posta ve pazarlama veri tabanı listelerindeki bireyleri, çalışanları, sözleşme taraflarını ve tedarikçileri de kapsar. |
Veri Sorumlusu | Kişisel Verilerin işleme amaçlarını ve vasıtalarını belirleyen, veri kayıt sisteminin kurulmasından ve yönetilmesinden sorumlu olan gerçek veya tüzel kişiyi ifade eder. |
Veri Sorumluları | Sicili Hakkında Yönetmelik 1 Ocak 2018 tarihinde yürürlüğe giren Veri Sorumluları Sicili Hakkında Yönetmelik’i ifade eder. |
Yok Etme | Kişisel verilerin hiç kimse tarafından hiçbir şekilde erişilemez, geri getirilemez ve tekrar kullanılamaz hale getirilmesini ifade eder. |
3- Kapsam
Şirket, Kanun kapsamında mevcut Kişisel Veriler’in gizliliği ve güvenliği gereklerine uymayı taahhüt eder, bu nedenle Şirket Kişisel Veriler’in korunması ve işlenmesi ile ilgili, anlayış, politika ve prosedürlerin esaslarını oluşturmak adına bu Politika’yı benimsemiştir.
Bu Politika, Şirket’in, Şirket’in topladığı ve işlediği Kişisel Veriler’e erişimi olan, Şirket’e bilgi sağlayan veya Şirket’ten Kişisel Veri alan tüm tam ve yarı zamanlı çalışanlara, taşeron çalışanlarına, Şirket’in Bağlı Şirket’lerinin çalışanlarına, ortak teşebbüs çalışanlarına ve tüm tedarikçi ve satıcılara uygulanır. Bunlara ek olarak, bu Politika’nın içerdiği tüm hükümler Kanun’a ve İkincil Mevzuat’a tabidir. Bu Politika’nın içerdiği hükümler ile ilgili Kanun hükümlerinin çeliştiği veya çatıştığı hallerde, Kanun hükümleri esas alınacak ve uygulanacaktır.
4- Esaslar
4.1 Kişisel Veriler’in İşlenmesinde Uyulacak İlkeler
4.1.1 Kişisel Veriler, Sadece Hukuka ve Dürüstlük Kurallarına Uygun Olarak İşlenmektedir.
Şirket, Kişisel Veriler’in işlenmesinde hukuka ve dürüstlük kuralına uygun hareket etmektedir. Bu kapsamda, Şirket, Kanun ile getirilen kurallara uygun olarak Kişisel Veriler’i işlemektedir. Ayrıca Şirket Kurul tarafından zaman zaman yayınlanacak İkincil Mevzuat ile veri işleme faaliyetlerine dair getirilecek düzenlemeleri de takip etmekte ve uygulamalarında bu hukuki düzenlemeler çerçevesinde gerekli olması halinde yeniden düzenleme ve iyileştirmeler yapmaktadır/iyileştirmeleri yapmaya gayret göstermektedir.
4.2.2 Kişisel Veriler, Doğru Ve Gerektiğinde Güncel Olmalıdır.
Şirket; işlediği Kişisel Veriler’in doğru ve gerektiğinde güncel olmasını sağlamak için gerekli tedbirleri almaktadır.
4.2.3 Kişisel Veriler Belirli, Açık ve Meşru Amaçlar İçin İşlenmelidir.
Şirket veri işleme amacını açık ve kesin olarak belirlemekte ve yalnızca meşru amaçlarla Kişisel Veri işlemektedir. Bundan kasıt, Şirket’in işlediği verilerin, yapmış olduğu iş veya sunmuş olduğu hizmetle bağlantılı ve bunlar için gerekli olmasıdır.
Şirket Veri Sahipleri’nin Kişisel Verilerinin elde edilmesinden önce kendilerine bu amaçları açıkça duyurmaktadır.
Şirket Kişisel Veri işleme amaçlarının değişmesi halinde, gerekli olduğu ölçüde, işbu Politika güncellenecektir. Ayrıca veri işleme amaçlarındaki değişikliklerin mümkün olduğu ölçüde farklı kanallardan Veri Sahipleri’ne duyurulması için çaba gösterilecektir.
4.2.5 Kişisel Veriler, İlgili Mevzuatta Öngörülen Veya İşlendikleri Amaç İçin Gerekli Olan Süre Kadar Muhafaza Edilmelidir.
Şirket, Kişisel Veriler’i ancak ilgili mevzuatta belirtildiği veya işlendikleri amaç için gerekli olan süre kadar muhafaza etmektedir. Bu kapsamda, Şirket öncelikle ilgili mevzuatta Kişisel Veriler’in saklanması için bir süre öngörülmüşse, bu süreler ile sınırlı olarak Kişisel Veriler’i muhafaza etmektedir.
Ancak Şirket farklı mevzuatlara tabi olarak Kişisel Veriler’in korunması gerekebileceği özellikle dava zamanaşımı süreleri de dikkate alınarak, Şirket, çalışanlarının ve müşterilerinin hak kaybına sebebiyet vermeyecek şekilde verilerin muhafazası için belirlediği azami muhafaza süreleri esas almaktadır. Mevzuatta bir süre belirlenmemişse veya verilerin daha uzun süre tutulmasını gerektiren hukuki bir sebep bulunmuyorsa, Şirket Kişisel Verileri kendi tespit ettiği üzere işlendikleri amaç için gerekli olan azami süre kadar saklamaktadır.
Bunlara ek olarak, Şirket Şirket İmha Politikası’nda verilerin muhafazasına dair öngörülen kural ve prosedürlere de uymaktadır.
4.3 İşleme Şartları
4.3.1 Kişisel Veriler’in İşlenmesi
Şirket tarafından Kişisel Veriler, Kanun’da belirtilen Kişisel Veriler’in hukuka uygun işleme şartlarından bir veya birkaçına dayalı olarak işlenmektedir. Şirketimiz Kişisel Veriler’i Kanun’da getirilen düzenlemelere uygun olarak işlemektedir.
Bu kapsamda:
4.3.1.1 Kişisel Veriler, Veri Sahibi’nin Açık Rıza’sı ile işlenebilir.
4.3.1.2 Aşağıdaki şartlardan birinin varlığı halinde, Veri Sahibi’nin Açık Rıza’sı aranmaksızın da Kişisel Verileri’nin işlenmesi mümkündür:
4.3.2. Veri Koruma Komisyonu
Şirket’in uyum programı çerçevesinde kişisel verileri işleme faaliyetlerinin Veri Koruma Komisyonu tarafından yürütülmesi ve denetlenmesi kararlaştırılmıştır.
Veri Koruma Komisyonu tarafından yönetilir. Veri Koruma Komisyonu’nun görevleri aşağıdaki gibidir:
4.3.3. Özel Nitelikli Kişisel Veriler’in İşlenmesi
Şirket tarafından Kişisel Veriler, Kanun’da belirtilen şartlara uygun olarak işlenmektedir. Buna ek olarak, Özel Nitelikli Kişisel Verilerin işlenmesi için Kurul tarafından özel önlemler getirilmesi söz konusu olabilecektir. İşbu Politika’nın yayınlandığı tarihi müteakiben herhangi bir zamanda Kurul tarafından önlemler getirilmesi halinde, Şirket bu önlemlere uymak için gerekli düzenlemeleri yapacaktır.
Bu kapsamda:
4.3.3.1 Özel Nitelikli Kişisel Veriler, Veri Sahibi’nin Açık Rızası ile işlenebilir.
4.3.3.2 Veri Sahibi’nin sağlığı ve cinsel hayatı dışındaki Özel Nitelikli Kişisel Verileri (ırk, etnik köken, siyasi düşünce, felsefi inanç, din, mezhep veya diğer inançlar, kılık ve kıyafet, dernek, vakıf ya da sendika üyeliği, ceza mahkûmiyeti ve güvenlik tedbirleriyle ilgili veriler ile biyometrik ve genetik verilerdir) kanunlarda öngörülen hallerde kişinin Açık Rıza’sı aranmaksızın işlenebilir.
4.3.3.3 Sağlık ve cinsel hayata ilişkin Kişisel Veriler ise ancak kamu sağlığının korunması, koruyucu hekimlik, tıbbî teşhis, tedavi ve bakım hizmetlerinin yürütülmesi, sağlık hizmetleri ile finansmanının planlanması ve yönetimi amacıyla, sır saklama yükümlülüğü altında bulunan kişiler veya yetkili kurum ve kuruluşlar tarafından kişinin Açık Rızası aranmaksızın işlenebilir.
4.3.3.4 Özellikle işveren-çalışan ilişki kapsamındaki süreçlerin (izin, avans, sigorta süreci, özlük dosyasının oluşturulması vb.) yürütülmesi için çalışanların doğrudan ya da dolaylı olarak sağlığa ilişkin Kişisel Verileri işlenebilmektedir. Bu tip durumlarda çalışanlardan Açık Rıza alınır ve sağlığa ilişkin kişisel veriler, yalnız bu verileri işlemesi gerekli kişiler veya departmanlar tarafından işlenebilir ve bu yetkililerce erişilebilir. Yürürlükteki mevzuat ve Kurum/Kurul kararı çerçevesinde rıza gerektirmeyen haller içerisinde belirlendiği takdirde açık rıza olmaksızın bu kişiselveriler işlenebilir.
4.3.3.5 Özel nitelikli kişisel verilerin işlenmesinin gerekli olmadığı; ancak işlenmesi gereken bir kişisel veriye sıkı sıkıya bağlı olduğu durumlarda (nüfus cüzdanı üzerinde yer alan özel nitelikli kişisel veriler gibi), özel nitelikli kişisel veriler maskeleme gibi bağ koparma yöntemleri ile işlenmesi gereken kişisel veriden çıkartılır.
4.3.3.5 Şirket’in kayıt altına alınan telefon görüşmeleri sırasında görüşmenin sağlandığı diğer tarafın bir özel nitelikli kişisel veri paylaştığının anlaşıldığı anda o kişiye derhal paylaştığı kişisel verinin özel nitelikli bir kişisel veri olduğu ve paylaştığı kişisel verinin kaydedilmesine rıza gösterip gösterilmediği sorulur. Kişinin rıza göstermemesi halinde görüşme kaydedilmez, kaydedildiyse silinir veya maskelenir.
4.4 Rıza
4.4.1 Geçerli olması için rızanın bilgilendirilmeye dayanması, açık olması ve özgür iradeyle açıklanmış olması gerekmektedir.
4.4.2.1 Veri Sahibi’nin, işlemeyle alakalı bütün konularda açık ve anlaşılır şekilde bilgilendirilmesi gerekir. Verilen bu bilgi ortalama bir bireyin anlayabileceği bir dilde anlaşılabilir ve kolayca erişilebilir olmalıdır.
4.4.2.2 Açık Rıza, tereddüde yer bırakmayacak açıklıkta ve sadece o işlemle sınırlı olarak verilen onay beyanı şeklinde anlaşılmalıdır. Açık uçlu bir rıza, Açık Rıza olarak kabul edilemez. Veri Sorumlusu’nun, gerçekleştireceği farklı işlemler için kural olarak Veri Sahibi’nin Açık Rıza’sının bir defa alınması yeterlidir. Ancak daha sonra, söz konusu verinin asıl amacından farklı amaçlarla işlenmesinin istenmesi halinde buna ilişkin ayrıca rıza alınması gerekecektir.
4.4.2.3 Açık Rıza, özgürce, hiçbir baskı altında kalmadan verilmelidir ve ancak Veri Sahibi’nin gerçek bir tercih ortaya koyabildiği halde geçerlidir.
4.4.2.4 Bu koşullar sağlandığı sürece rızanın alınma şekli özgürce belirlenebilir. Bunlar, iş sözleşmelerine konulan hükümler, başvuru ya da satın alma formlarında yer alan onay kutuları ve Kişisel Veriler’in girildiği çevrimiçi formlarda yer alan kutular şeklinde olabilir.
4.4.3 Rızanın diğer yazılı beyanlarla elde edilmesi halinde, rıza talebinin belirgin bir şekilde yapılması gerekir.
4.4.4. Rıza, Veri Sahibi tarafından her zaman geri alınabilir.
4.4.5. Veri Koruma Komisyonu, ilgili departmanlar ile birlikte, Veri Sahibi’nin Kişisel Veri işleme ile ilgili Açık Rızasının alınması ve belgelenmesi için sistemler kuracaktır.
4.5 Kişisel Veriler’in Aktarılması
4.5.1 Kişisel Veriler’in Üçüncü Kişilere Aktarılması
4.5.1.1 Kişisel Veriler, gerekli olan veri koruma seviyesi için makul ve uygun önlemler alınmadan başka bir kuruma, ülkeye veya bölgeye aktarılmamalıdır.
4.5.1.2 Kişisel Veriler, üçüncü kişilere sadece elde edilme amaçlarıyla tutarlı nedenlerle veya Kanun tarafından izin verilmiş diğer amaçlar doğrultusunda aktarılabilir.
4.5.1.3 Şirket tarafından aktarılan tüm Özel Nitelikli Kişisel Veriler için gerekli güvenlik önlemleri alınmalıdır veya mümkün olduğu ölçüde şifreleme kullanılarak izinsiz erişime karşı korunmalıdır.
4.5.1.4 Kişisel Veriler’in üçüncü kişilere takip eden veri işleme faaliyetleri için aktarılması yazılı anlaşmalara tabi olacaktır. Şirket, Veri Koruma Komisyonu ile birlikte bu amaçla kullanılabilecek standart hüküm ve koşulları geliştirecektir.
4.5.1.5 Kişisel Veriler, aşağıdakilerin herhangi birinin geçerli olduğu hallerde aktarılabilir:
a) Veri Sahibi’nin söz konusu aktarıma Açık Rıza vermesi,
b) Aktarımın kanunlarda açıkça öngörülmesi,
c) Aktarımın fiili imkânsızlık nedeniyle rızasını açıklayamayacak durumda bulunan veya rızasına hukuki geçerlilik tanınmayan kişinin kendisinin ya da bir başkasının hayatı veya beden bütünlüğünün korunması için zorunlu olması
d) Aktarımın bir sözleşmenin kurulması veya ifasıyla doğrudan doğruya ilgili olması kaydıyla, sözleşmenin taraflarına ait Kişisel Veriler’in İşlenmesi’nin gerekli olması,
e) Aktarımın Veri Sorumlusu’nun hukuki yükümlülüğünü yerine getirebilmesi için zorunlu olması,
f) Veri Sahibi’nin kendisi tarafından alenileştirilmiş olan verilerin aktarılması,
g) Aktarımın bir hakkın tesisi, kullanılması veya korunması için zorunlu olması,
h) Aktarımın, Veri Sahibi’nin temel hak ve özgürlüklerine zarar vermemek kaydıyla, Veri Sorumlusu’nun meşru menfaatleri için zorunlu olması.
i) Yeterli önlemler alınmak kaydıyla, sağlık ve cinsel hayat dışındaki kişisel veriler, kanunlarda öngörülen hâllerde ilgili kişinin Açık Rıza’sı aranmaksızın aktarılabilir. Sağlık ve cinsel hayata ilişkin Kişisel Veriler ise ancak kamu sağlığının korunması, koruyucu hekimlik, tıbbî teşhis, tedavi ve bakım hizmetlerinin yürütülmesi, sağlık hizmetleri ile finansmanının planlanması ve yönetimi amacıyla, sır saklama yükümlülüğü altında bulunan kişiler veya yetkili kurum ve kuruluşlar tarafından Veri Sahibi’nin Açık Rızası aranmaksızın işlenebilir.
4.5.2 Kişisel Veriler’in Yurt Dışına Aktarılması
Şirketimiz [yeterli önlemleri alarak] işlemekte olduğu Kişisel Veriler’i, yukarıda 4.4.1’de belirtilen şartlara tabi olarak, yurt dışında yerleşik üçüncü kişilere aktarabilmektedir. Ancak Kişisel Veriler, Kanun’a uygun olarak, Veri Sahibi’nin aktarıma Açık Rıza vermiş olduğu haller hariç olmak üzere, sadece Kurul tarafından yeterli korumaya sahip olduğu ilan edilecek olan yabancı ülkelere (“Yeterli Korumaya Sahip Yabancı Ülke”) veya yeterli korumanın bulunmaması durumunda Türkiye’deki ve ilgili yabancı ülkedeki Veri Sorumluları’nın yeterli bir korumayı yazılı olarak taahhüt ettiği ve Kurul’un izninin bulunduğu yabancı ülkelere (“Yeterli Korumayı Taahhüt Eden Veri Sorumlusu’nun Bulunduğu Yabancı Ülke”) aktarılmaktadır.
Yurt dışına aktarımlara, kullandığımız CRM, toplu e-posta gönderim, e-posta ve yedekleme ile Şirket’in faaliyetlerini yürütebilmesi için ihtiyaç duyabileceği diğer hizmetleri sağlayan programların ve uygulamaların sunucularının veya bunların elde ettiği verilerin gönderildiği sunucuların yurt dışında olduğu durumlar da dahildir.
4.6. Ziyaretçi ve Müşteri Faaliyetlerinin İzlenmesi
4.6.1. Kapalı Devre Kamera Kaydının Alınması
Şirket tarafından güvenliğin sağlanması ve Ar-Ge mevzuatından doğan yükümlülüklerini yerine getirmek amacıyla, Şirket’e ait işyerinde kapalı devre kamerayla izleme faaliyeti ile çalışan, ziyaretçi gibi kişilerin giriş çıkışlarının takibine yönelik kişisel veri işleme faaliyetinde bulunulmaktadır.
Kameraların kullanılması ve çalışan ve ziyaretçi giriş çıkışları ile faaliyetlerinin kayıt altına alınması yoluyla Kanunu’na ve ilgili diğer mevzuata uygun olarak kişisel veriler işlenmektedir.
Şirketin, ziyaretçilerin ve diğer kişilerin güvenliğini sağlamak ve Ar-Ge mevzuatından doğan yükümlülüklerini yerine getirmek başta olmak üzere kapalı devre kameralar ile izleme yapılabilir. Şirket bu kapsamda belirlediği amaçları ilgili kişilere usulünce açıklar. Şirketi genel hususlara ilişkin olarak yaptığı aydınlatmanın yanı sıra kapalı devre kamera ile izleme faaliyetine ilişkin uygun göreceği farklı yöntemle ile de bildirimde bulunur.
Kapalı devre kamera ile izleme faaliyeti kapsamında işlenen kişisel veriler, en fazla [30 gün] süreyle muhafaza edilir.
Ayrıca, güvenlik amacıyla şirketin merkezine girişlerde Maqam bina yönetimi tarafından kimlik kontrolü yapılır ve ziyaretçi defteri tutulur. Bu kapsamda kişisel verilerin işlenmesi ve güvenliği ile ilgili gerekli önlemler alınır.
Misafir olarak şirket işyerine gelen kişisel Veri Sahipleri, Şirket nezdinde asılan ya da diğer şekillerde misafirlerin erişimine sunulan metinler aracılığıyla bu kapsamda aydınlatılmaktadırlar. Misafir giriş-çıkış takibi yapılması amacıyla elde edilen kişisel veriler yalnızca bu amaçla işlenmekte ve ilgili kişisel veriler fiziki ortamda veri kayıt sistemine kaydedilmektedir.
Şirket tarafından Kanun’un 10. maddesine uygun olarak, Veri Sahibi aydınlatılmaktadır.
Şirket, genel hususlara ilişkin olarak yaptığı aydınlatmanın yanı sıra kamera ile izleme faaliyetine ilişkin birden fazla yöntem ile bildirimde bulunabilir. Şirket, kişisel veri sahibinin temel hak ve özgürlüklerine zarar verilmesinin engellenmeyi ve şeffaflığın ve kişisel veri sahibinin aydınlatılmasının sağlanmasını amaçlar.
Şirket tarafından kamera ile izleme faaliyetine yönelik olarak; izlemenin yapıldığı alanların girişlerine izleme yapılacağına ilişkin bildirim yazısı asılır. Kamera kayıtlarına yalnızca sınırlı sayıda Şirket çalışanının erişiminin bulunması esastır. Erişim yetkilendirmesi Veri Koruma Komisyonu tarafından yapılır. Kayıtlara erişimi olanlara ayrıca gizlilik taahhütnamesi imzalattırılır.
4.6.2. Ziyaretçilere ve Müşterilere Sağlanan İnternet Erişimleri
Şirket tarafından, talep eden ziyaretçilere Şirket işyerleri içerisinde kaldıkları süre boyunca internet erişimi sağlanabilir. Bu durumda internet erişimlerine ilişkin log kayıtları 5651 Sayılı Kanun ve bu Kanuna göre düzenlenmiş olan mevzuatın amir hükümlerine göre kayıt altına alınır; bu kayıtlar ancak yetkili kamu kurum ve kuruluşları tarafından talep edilmesi veya Şirket içinde gerçekleştirilecek denetim süreçlerinde ilgili hukuki yükümlülüklerin yerine getirilmesi amacıyla işlenebilir.
Bu çerçevede elde edilen log kayıtlarına yalnızca sınırlı sayıda Şirket çalışanının erişimi bulunmaktadır. Bahsi geçen kayıtlara erişimi olan Şirket çalışanları bu kayıtları yalnızca yetkili kamu kurum ve kuruluşundan gelen talep veya denetim süreçlerinde kullanmak üzere erişmekte ve hukuken yetkili olan kişilerle paylaşmaktadır. Erişim yetkilendirmesi Veri Koruma Komisyonu tarafından yapılır. Kayıtlara erişimi olanlara ayrıca gizlilik taahhütnamesi imzalattırılır.
4.6.3. İnternet Sitesi Ziyaretçileri
Şirketin internet sitesinde; siteyi ziyaret eden kişilerin ziyaretlerini ziyaret amaçlarıyla uygun bir şekilde gerçekleştirmelerini temin etmek; kendilerine özelleştirilmiş içerikler gösterebilmek ve çevrimiçi reklamcılık faaliyetlerinde bulunabilmek maksadıyla teknik vasıtalarla (Örn. Çerez/Cookie) site içerisindeki internet hareketleri kaydedilebilir.
Şirketin bu şekilde bir işleme faaliyetini yürütmesi durumunda, bu kapsamda kişisel verilerin korunması ve işlenmesine dair detaylı açıklamalara Şirket’in internet sitesindeki “Çerez Politikası” metninde yer verilir.
4.7. Kişisel Veriler’in Elde Edilmesi Esnasında Aydınlatma
4.7.1 Veri Sahibi’nden Kişisel Veri işlemek için rıza istendiği anda veya Kişisel Veri’nin elde edildiği her durumda (rıza istensin veya istenmesin), Veri Sahibi’nin uygun şekilde aydınlatılması esastır. Bu kapsamda, aşağıdakiler dahil, ancak bunlarla sınırlı olmamak üzere,
Veri Sorumlusu’nun adı/ünvanı ve adresi ve olması durumunda Veri Sorumlusu’nun temsilcisinin adı ve adresi
Veri işlemenin amacı(amaçları)
Veri aktarımının amacı ve kimlere veri aktarılacağı,
Veri toplama yöntemi ve hukuki sebebi,
Veri Sahibi’nin veriye erişim, verinin bir kopyasını alma, veriyi silme ve düzeltme hakkı gibi Kanun’da sayılan hakları ve bu hakların kullanılmasının yöntemleri
İşlenen verinin türü
Veri Sahibi’ne açıklanacaktır.
4.7.2 Yukarıdaki aydınlatma yükümlülükleri, yürürlükteki yasaların aydınlatma için öngördüğü yükümlülüklere istisna getirdiği hallerde uygulanmayacaktır.
a) Kişisel Veri işlemenin suç işlenmesinin önlenmesi veya suç soruşturması için gerekli olması.
b) Veri Sahibi’nin kendisi tarafından alenileştirilmiş Kişisel Veriler’in işlenmesi.
c) Kişisel Veri işlemenin Kanun’un verdiği yetkiye dayanılarak görevli ve yetkili kamu kurum ve kuruluşları ile kamu kurumu niteliğindeki meslek kuruluşlarınca, denetleme veya düzenleme görevlerinin yürütülmesi ile disiplin soruşturma veya kovuşturması için gerekli olması.
d) Kişisel Veri işlemenin bütçe, vergi ve mali konulara ilişkin olarak devletin ekonomik ve mali çıkarlarının korunması için gerekli olması.
4.7.3 Aydınlatma mümkün olan en kısa sürede ve tercihen Veri Sahibi’yle ilk temas anında yerine getirilmelidir. Çalışanlar söz konusu olduğunda, aydınlatma ayrıca yapılmalıdır. Buna ek olarak iş başvuru formlarında veya çalışan el kitapçıkları ile işyeri yönetmeliklerinde de uygun açıklamalar yapılmalıdır. Açıklamalar, ilgililerin dikkatini çekecek şekilde kurgulanmalı ve yapılmalıdır.
4.7.4 Aydınlatma sözlü, elektronik olarak, sözlü veya yazılı olarak yapılabilir. Bilgilendirmenin sözlü yapıldığı durumlarda, açıklamaları yapan kişinin Şirket veya Veri Koruma Komisyonu tarafından önceden onaylanmış uygun bir yazılı metin veya form kullanması gerekmektedir. Alındı belgesi veya form açıklamanın metodunu, içeriğini, tarihini ve olayı belirleyen eşzamanlı bir kayıt ile birlikte saklanmalıdır.
4.7.5 Eğer başlangıçta yapılan açıklama yetersiz olursa, daha sonra ek açıklamalar yapılabilir ve bu ek açıklamalara ilişkin olay, tarih, içerik ve yöntem kaydedilir.
4.8. Kanuna Uyumlu Olmayan Yeni Faaliyetlerden Kaçınma
Kural olarak, Şirket tarafından Veri Koruma Komisyonu’nun onayı alınmadan yeni veya genişletilmiş Kişisel ve/veya Özel Nitelikli Kişisel Veri elde etme veya işleme faaliyetleri gerçekleştirilmeyecektir. İlgili tüm departman ve yöneticileri ile, Veri Koruma Komisyonu ve diğer departmanlarla uyum içinde çalışmaya gayret edecekler, Kanun’a uyumlu olmayan yeni faaliyetlerden kaçınacaklardır.
4.9 Veri Sahibi’nin Hakları
4.9.1 Şirket, Veri Koruma Komisyonu aracılığıyla Veri Sahibi’nin Kanun’un 11. maddesinde sayılan haklarını kullanmasını sağlamak, bunu kolaylaştırmak ve Kişisel Veriler’in uygunsuz ifşası halinde buna dair ilgililere bilgi vermek adına, kendi politika ve uygulamalarıyla uyumlu bir sistem kuracaktır.
4.9.2 Veri Sahibi, Şirket ve Veri Koruma Komisyonu tarafından belirlenen politika ve prosedürlere uygun olarak yapılmış bir talep ile kendi Kişisel Verileri hakkında:
4.9.2.1 Şirket’in Veri Sahibi hakkında Kişisel Veri işleyip işlemediğini öğrenmek, eğer işlemişse, buna ilişkin bilgi talep etmek,
4.9.2.2 Kişisel Veriler’in işlenme amacını ve bunların amacına uygun kullanılıp kullanılmadığı öğrenmek,
4.9.2.3 Kişisel Veriler’in yurt içi veya yurt dışına aktarılıp aktarılmadığı ve kimlere aktarıldığını öğrenmek hakkına sahiptir.
4.9.3 Veri Sahibi’nin, ayrıca Şirket’ten yanlış ve eksik Kişisel Veriler’ini düzeltmesini ve verilerinin aktarıldığı veya aktarılmış olabileceği alıcıların bilgilendirilmesini talep etme hakkı vardır.
4.9.4 Veri Sahibi, Kanun’un 7. maddesi uyarınca, Kişisel Veriler’inin işlenmesini gerektiren sebeplerin ortadan kalkması halinde verilerinin silinmesini ve yok edilmesini Şirket’ten talep edebilir.
4.9.5 Veri Sahibi, münhasıran bir otomatik sistem kullanılarak oluşturulmuş Kişisel Veri analizlerinin sonuçlarına bu sonuçlar çıkarlarına aykırıysa itiraz edebilir.
4.9.6 Veri Sahibi tarafından yukarıdaki hakların kullanılması için Şirket’e yapılacak olan tüm talepler yazılı olarak info@aveesigorta.com.tr adresinde sunulan talep formu doldurularak yapılmalıdır. Başvurular şahsen veya noter vasıtasıyla veya güvenli elektronik imza ile e-posta yoluyla iletilebilir.
Veri Sahibi’ni temsilen hareket edenlerin taleplerinin işleme alınabilmesi için, Kişisel Veriler’i ile ilgili talepler veya eylemlere dair özel hüküm içeren ve Veri Sahibi tarafından çıkarılmış bir vekaletnameyi (noter tasdikli) talepleriyle birlikte Şirket’e sunmaları gerekir. Çocukları veya vasisi oldukları kişiler adına başvuru yapanlardan nüfus cüzdanı ve vesayet kararı istenir.
4.9.7. Kişisel Veriler’e erişim için Veri Sahibi’nden bir talep alan tüm iş birimleri bu talepleri Veri Koruma Komisyonu’na bildirecektir.
4.9.8 Şirket burada söz edilen talepleri alındığı zaman kaydetmek ve cevap veriliş tarihlerini tespit etmek adına bir sistem kuracaktır.
Yürürlükteki yasa ve yönetmelikler aksini gerektirmedikçe, Şirket, yukarıda yer aldığı şekilde yapılan bir bilgi talebine, Veri Sahibi’nden yazılı talep aldığı tarihten ve talep edenin kimliğini ispat eden Veri Sahibi veya yetkili bir yasal temsilci olduğunun uygun bir şekilde teyit edilmesinden itibaren 30 gün içinde cevap verecektir. Tamamlanmamış, anlaşılmayan veya okunamayan talepler Şirket tarafından dikkate alınmayacaktır. Böyle bir durumda Şirket başvuru sahibine, başvurunun işleme konulmamasına ilişkin 30 gün içerisinde bilgi verecektir.
4.9.9 Şirket belirtilen sürede talebe tam olarak cevap veremezse dahi, Veri Koruma Departmanı herhalükarda söz konusu 30 günlük süre içinde aşağıdaki bilgileri Veri Sahibi’ne sağlamalıdır:
Veri sahibi’nin talebinin alındığına dair bir teyit,
O zamana kadar, yöneltilen talebe dair cevap niteliğinde toplanmış bulunan tüm bilgilere dair açıklama,
Veri Sahibi’nin talep ettiği bilgi veya değişikliğe dair Şirket tarafından verilemeyecek ya da gerçekleştirilemeyecek olanlara dair açıklama, Veri Sahibi’nin talebini red sebebi (sebepleri), ve varsa Şirket içinde karar itiraz prosedürlerine dair açıklama
Yürürlükteki kanun ve yönetmeliklerin Veri Sahibi’ninin bu konudaki yükümlülüğünü engellemediği sürece Veri Sahibi tarafından, varsa, ödenecek bedelin tebliği veya bedelin tahmini.
4.9.10 Talepte bulunan ilgili Veri Sahibi’ne bilgi sağlanması başka bir kişinin Kişisel Veriler’ini ifşaya sebebiyet verecekse veya temel hak ve özgürlüklerini ihlal etme riski oluşturuyorsa, talebi yürüten iş birimi veriyi gözden geçirmeli ve bu kişinin haklarını korumak adına gerekli veya uygun olabilecek şekilde veride düzeltmeler yapmalı veya veriyi ifşa etmemelidir.
4.9.11 Şirket, yukarıda belirtilen bilgileri sağlamak için çalışanlardan herhangi bir ücret talep etmeyecektir. Bilgi talebinin Şirket’e ek maliyet dayattığı durumlarda, Şirket, çalışanı olmayan Veri Sahipleri’nden gelen taleplere cevap verebilmek için Kurulca belirlenecek tarifede yer alan ücret talep edebilir. Böyle bir durumda, belirlenecek ücretler Kurul tarafından zaman zaman duyurulacak ücretlerden daha yüksek olamaz.
4.9.12 Şirket ve Veri Koruma Komisyonu, Veri Sahibi tarafından veya onun adına gelen tekrarlayan veya rahatsız edici derecede külfetli talepleri izlemek ve reddetmek için prosedürler oluşturabilir.
4.10 Kişisel Veriler’in Saklanması, Silinmesi, Yok Edilmesi Ve Anonimleştirilmesi (“Kişisel Veriler’in Saklanması ve İmhası”)
Kişisel Veriler’in saklanmasına ve imhasına ilişkin usul ve esaslar, kişisel verilerin saklama süreleri ile birlikte Şirket’in Saklama ve İmha Politikası’nda yer almaktadır.
Şirket, Kanun’da yer alan prensiplere uygun olarak işlemekte olduğu Kişisel Veriler’i mevzuatlarda öngörülen süre boyunca saklamaktadır. Mevzuatta ilgili Kişisel Veri kategorilerinin saklanması için belirli bir süre öngörülmemişse, Kişisel Veriler işlendikleri amaç sona erene kadar muhafaza edilmektedir.
Mevzuatta ilgili Kişisel Veri kategorilerinin saklanması için belirli bir süre öngörülmediği durumda, her veri işleme amacına özgü olarak saklama süreleri belirlenmektedir. Bu kapsamda saklama süreleri, Şirket’in uygulamaları ve ticari yaşamının teamülleri dikkate alınarak belirlenmektedir.
Kişisel Veriler; işleme amacı dışında olası hukuki uyuşmazlıklarda delil teşkil etmesi, Kişisel Veri ile ispat edilebilecek bir hakkın ileri sürülebilmesi, savunmanın tesis edilmesi ve yetkili kamu kuruluşlarından gelen bilgi taleplerinin yanıtlandırılması amacıyla saklanabilmektedir. Buradaki sürelerin tesisinde bahsi geçen hakkın ileri sürülebilmesine yönelik zamanaşımı süreleri ile Şirket’in faaliyetlerine uygulanan mevzuattan kaynaklanan saklama yükümlülükleri, taraf olduğu sözleşmeler ve tabi olduğu uluslararası düzenlemeler, dikkate alınmaktadır.
Şirket, belirtilen süreler sona erdiğinde makul surette mümkün olan ve uygun şekilde ilgili Kişisel Veriler’i imha etmek için gerekli işlemleri yürütmektedir. Ayrıca, Şirket resen veya duruma göre, Veri Sahibi’nin talebi üzerine, Kişisel Veriler’i silebilir, yok edebilir veya anonim Hale Getirebilir. Şirket, Veri Koruma Komisyonu aracılığıyla, bu yöntemlerden hangisinin makul olduğuna karar vererek o yöntemi uygular. Veri Sahibi, Şirket’in neden bu yöntemi seçtiği konusunda madde 4.9’de açıklanan haklarını kullanmak suretiyle bilgi talep edebilir.
Kanun’un 28. maddesine uygun olarak; Anonim Hale Getirilmiş olan Kişisel Veriler araştırma, planlama ve istatistik gibi amaçlarla işlenebilir.
4.11 Orantılılık
İşbu Politika’nın uygulaması açısından Şirket, orantılılık ilkesine dikkat edecektir. Şirket’in veri işleme faaliyetleri ve ilgili Kişisel Veri’nin korunması açısından harcanan masraf ve emeğin verinin korunması amacıyla orantılı olmasına dikkat edilecektir.
5- Şirket’in İşleme Faaliyetleri İçin Sicil’e Kaydolunması
Şirket kayıt yükümlülüğünü, zorunlu olması halinde, Veri Sorumluları Sicili Hakkında Yönetmelik uyarınca gerçekleştirecektir.
6- Üçüncü Taraf Veri İşleyen Kullanılması
6.1. Üçüncü Taraf Veri İşleyen’in Yükümlülükleri
Şirket’in işleme faaliyetlerine yardımcı olmak için başkalarından hizmet veya sair surette destek aldığı durumlarda, Kanun, İkincil Mevzuat ve Şirket politikalarına uygun olarak, yeterli güvenlik önlemlerini sağlayan ve bu önlemlere uyum sağlamak adına, makul adımlar atan bir Veri İşleyen seçilecektir.
6.2 Üçüncü Taraf Veri İşleyen İçin Yazılı Sözleşmeler
Şirket, her Veri İşleyen ile Kanun ve İkincil Mevzuat uyarınca Şirket’in yerine getirmekle yükümlü olduğu veri gizliliği ve güvenliği gereklerine uymasını gerektiren yazılı bir sözleşme yapacaktır.
6.3 Üçüncü Taraf Veri İşleyen’in Denetimi
Şirket’in dahili veri denetim süreçlerinin parçası olarak, Şirket üçüncü taraf Veri İşleyen tarafından yapılan veri işleme faaliyetleri ve, özellikle veri güvenliği ve tedbirleri hakkında zaman zaman denetimler gerçekleştirecektir ve bu denetimleri gerçekleştirmek için gerekli hukuki alt yapıyı kuracaktır.
7- Veri Güvenliği
7.1 Fiziksel, Teknik ve Organizasyonel Güvenlik Önlemleri
7.1.1Şirket, Kişisel Veriler’in güvenliğini sağlamak adına, değişiklik, kayıp, hasar, yetkisiz işlem veya erişim de dahil olmak üzere, teknolojik gelişme seviyesini, verinin doğasını ve insan veya fiziki veya doğal çevre etkileri tarafından maruz kaldıkları riski de dikkate alarak, fiziksel, teknik veya organizasyonel önlemler alacaktır.
7.1.2 Alınması gereken güvenlik önlemleri şirketin bilgi güvenliği politikalarina uygun olarak belirlenecek ve yerine getirilecektir.
7.1.3 Şirket’in kendi ürettiği yazılımların, 4.3.1’de ayrıntılı şekilde belirtilen kişisel verilerin işlenme şartlarına aykırılık oluşturmaması ve barındırdıkları kişisel verilerin güvenli bir şekilde yer alabilmesine ilişkin önlemler alınır.
7.1.4 Şirket, özel nitelikli kişisel verilerin korunmasına ve 4.3.1’de ayrıntılı şekilde belirtilen kişisel verilerin işlenme şartlarına uygun işlenmesine yönelik ek güvenlik önlemleri alır.
7.2 Çalışan Gizlilik Sözleşmeleri
Kişisel Veriler’in işlenmesi sürecinin herhangi bir aşamasına dahil olan herkes, açıkça, iş ilişkisinin bitişinden sonra da devam etmesi gereken bir gizlilik taahüdünde bulunmak ve gizlilik sözleşmesi imzalamak zorundadır.
8- İhtilafların Çözümü
8.1 Çalışanlar
8.1.1 Kendi Kişisel Verileri’nin işlenmesiyle ilgili şikayetleri ve soruları olan çalışanlar, bu konuyu öncelikle Veri Koruma Komisyonu ile görüşmelidirler. Veri Sahibi’nin Veri Koruma Komisyonu’na bir soru veya şikayet iletmek istemediği durumlarda veya Veri Koruma Komisyonu’nun, Veri Sahibi’nin soru veya taleplerine talep tarihinden itibaren 30 gün içerisinde tatminkar bir çözüm bulamadığı durumlarda, çalışan bu durumu süre sonunda yazılı olarak Veri Koruma Departmanı’na yöneltmelidir.
8.1.2 Sorunun Veri Koruma Komisyonu aracılığıyla çözülemediği hallerde, şirket iç yönetmelik ve düzenlemeleri ile iş sözleşmesi hükümlerine göre ihtilafların çözümü yoluna gidilmelidir.
9- Uyumluluk Denetimi
9.1 Mevcut Uyum Değerlendirmesi
Şirket, Veri Koruma Komisyonu aracılığıyla bir program belirlemeli ve tüm iş birimleri için veri koruma uyum denetimi yapmalıdır. Şirket, iş birimleri ile koordinasyon içinde tespit edilen eksiklikleri belirli makul bir süre içinde düzeltmek için bir plan ve program üretmelidir.
9.2 Yıllık Veri Koruma Denetimi
Her bir iş birimi veri elde etme, işleme ve güvenlik uygulamalarını değerlendirmelidir. Bu yıllık değerlendirme en azından aşağıda sayılan hususları kapsamalıdır:
9.2.1 Departmanlar, hangi Kişisel Veriler’in departman tarafından toplandığı, toplanmasının planlandığı, veri toplamanın ve işlemenin amacı, izin verilen herhangi ek amaçlar, verinin esas kullanımı, ilgili kişinin bu işlemlere rızasının varlığı ve rızanın kapsamı, söz konusu verilerin toplanması ve işlenmesine ilişkin her tür yasal yükümlülükler, güvenlik önlemlerinin kapsamı, yeterliliği ve uygulanma durumlarına dair durum tespitinde bulunacaktır.
9.2.2 Departmanlar, bir veri kayıt sisteminin parçası olmak kaydıyla otomatik olmayan yollarla işlenen Kişisel Veriler’in bulunup bulunmadığını tespit edecektir.
9.2.3 Departmanlar kendi hakimiyeti veya kontrolü altındaki Kişisel Veri’nin aktarıldığı kişilerin kimliklerini tespit etmelidir. Departman aktarılan kişilerin bulundukları yerleri, aktarımın amaçlarını, en azından mevcut veri güvenliği seviyesini korumak için hangi fiziksel, teknik sistemlerin ve süreçlerin mevcut olduğunu belirlemelidir.
9.2.4 Bu yıllık değerlendirme sonucu elde edilen bilgiler uygun tedbirlerin alınması, şirket politika ve prosedürlerinde güncelleme yapılması ve uygun süreçlerin temini için Veri Koruma Komisyonu’na bildirilmelidir.
10- Uygulama
10.1. Yayımlama
Bu politika çalışanlara İnsan Kaynakları Departmanı tarafından sunulacaktır.
10.2. Yürürlük Tarihi
Bu Politika yayınlandığı anda yürürlüğe girer. Tüm departmanlar işbirliği içinde, bu politikanın uygulanması için bir zaman çizelgesi ve süreci geliştirecektir. Bu uygulama süreci, bu Politika ve diğer mevcut politikalar arasındaki uyuşmazlıkların çözümünü içerecektir.
10.3. Değişiklikler
Bu Politika’da her zaman değişiklikler yapılabilir. Önemli değişikliklerin bildirimi çalışanlara, Şirket’nin İnsan Kaynakları Departmanı tarafından ve diğerlerine Veri Koruma Komisyonu tarafından seçilen uygun bir mekanizma aracılığıyla iletilecektir.
11- Koruyucu
Veri Koruma Komisyonu, bu Politika’yı korumakla yükümlüdür. Her departman yöneticisi bu Politika’nın uygulanmasından sorumludur. Bu Politika’nın uygulanmasıyla ilgili olan sorular Veri Koruma Komisyonu’na yönlendirilmelidir.
12- Bölünebilirlik
Bu politika’nın her bir bölümü uygulanacak hukuk uyarınca söz konusu bölümü ayakta tutmaya yönelik olarak yorumlanacaktır, ancak herhangi bir hükmün yasaklanması veya geçersiz sayılması halinde, bu hükmün geçersizliği hükmün geri kalan kısmını veya bu Politika’nın geri kalan diğer hükümlerini etkilemeksizin, yalnızca o yasak ve geçersizlik açısından söz konusu olacaktır.